Teisen vs Romsås

Postet av A-laget (MSA) den 24. Apr 2016

I vår fjerde seriekamp skulle vi møte bunnlaget Teisen på en utslitt og humpete kunstgressbane på Bryn. På sine 3 første kamper hadde Teisen tapt samtlige og lå helt sist i tabellen med flest innsluppet mål. Kampen skulle vise å bli mye vanskeligere enn det vi allerede hadde spådd på forhånd. Spesielt på en fotballbane som var helt umulig å trille ballen på.

Første omgang ble blåst i gang og Teisen begynte å trille ballen i bakre firer. Det skulle ikke gå mer enn ett minutt av kampen før backen til Teisen spiller ballen feil mellom sin midtstopper og keeper. En våken Kenneth snapper opp ballen og tar med seg ballen på første berøring i fart, kommer innenfor sekstenmeteren og plasserer ballen med utside fot nederst i hjørnet for keeperen. Herlig start på kampen for vår del og det sto 0-1 til oss etter allerede ett minutt spill. Utover første omgang ble det ikke mye bra fotball av noen av lagene. Det ble veldig mye unøyaktighet i spillet vårt og samtlige av gutta spilte med høye skuldre. Til tross for mye unøyaktighet fra gutta, klarte de allikevel å skape 3-4 veldig gode sjanser, som vi burde og skulle ha scoret på men stillingen 0-1 holder seg helt ut når dommeren blåser av første omgang.

I pausen var det en litt frustrert Romsås-lag som gikk i garderoben. Selv med 0-1 ledelse var gutta skuffet for å ikke lede mer mot et svakt Teisen lag. Teisen skapte ingenting på egenhånd og de ble farlige kun når vi mistet ballen på egen banehalvdel ved å være knalltøffe i duellspillet sitt. Vi ble enige om starte andre omgang med å finne roen med ball i beina, bli enda tøffere i duellspillet vårt og prøve å være mer fokusert med pasningsvalgene våre ettersom det var nesten helt umulig å spille ballen langs bakken på Brynbanen.

I andre omgang gikk det ikke mange minutter før Teisen utlignet til 1-1. Målet kom av at Teisen gjorde nettopp det vi ble enige om å gjøre i garderoben. Etter en feilpasning på egen banehalvdel, vinner Teisen spilleren ballen og setter fart. Teisen spilleren tråkker ballen forbi samtlige Romsås spillere og etter 51 minutters spill klarte de å sette ballen bak vår keeper, Siavash. Etter at det stod 1-1 ble det skikkelig fotballtennis der begge lag scoret annenhver gang. Etter 61 minutters spill scoret vi et fint mål der Robbin får ballen i beina på høyrekanten. Uten å tenke seg om setter han fart mot venstrebacken til Teisen og kommer seg enkelt forbi, og uten noe problem setter Robbin ballen enkelt i mål bak keeperen til Teisen. 1-2 til Romsås. Men så igjen etter 75 minutters spill, nesten helt lik som den første scoringen, klarte en Teisen spiller å tråkke ballen forbi hele Romsås hvor han tilslutt enkelt plasserer ballen bak vår keeper. 2-2 og hele Teisen feiret scoringen som om de hadde vunnet kampen. Etter dette skjedde det noe i hodet på våre gutter. De skjønte at dersom de skulle vinne kampen måtte de bli enda tøffere i duellspillet og være mer nøyaktig i pasningsspillet sitt. Vi begynte å vinne flere og flere dueller. Siden vi begynte å behersket banen bedre og bedre kom vi til flere gode sjanser. På en corner i den 81 minutt kriger Lars ballen til seg innenfor femmeteren og dunker den over keeperen til Teisen. Vi hadde igjen snudd kampen til vår fordel og det sto nå 2-3 til oss. Teisen klarte aldri å våkne etter vår tredje scoring og virket veldig slitne. Rett før dommeren blåser av kampen vinner Kenneth ballen på midten. Han drar ballen innover på banen og slår en herlig pasninger fra midtbanen på innsiden av midtstopperen til Teisen. Deniz sniker seg på baksiden og kommer helt alene mot keeperen. Etter å ha lagt ballen til rette, prøver Deniz å plassere ballen bak Teisen keeperen som hadde kommet helt ut på sekstenmeteren. Keeperen redder ballen men gir retur. På returen gjør Deniz ingen feil og setter ballen rolig i et åpent mål. Dommeren blåser av kampen rett etter scoringen og vi vinner kampen 2-4 der gutta viser en fantastisk lagmoral ved å jobbe knallhardt for hverandre i 90 minutter. DEILIG SEIER!!!

Tusen takk til alle fra Romsås som hadde tatt turen til Brynbanen for å støtte gutta til seier!

KAMPFAKTA:
Teisen – Romsås, Bryn kunstgress
Sluttresultat: 2-4
Pauseresultat: 0-1
Antall tilskuere: ca. 60

Spillermål for Romsås: Kenneth (1) 1 min, Robbin (1) 61 min, Lars (1) 81 min, Deniz (1) 90 min.
Spillermål for Teisen: 51 min, 75 min

Kort Romsås: Sam
Kort Teisen: 3

Lagoppstilling:

Keeper: Siavash
Forsvar: Soufian, Lars, Richard, Alex
Midtbane: Sam, Saman, Dung
Angrep: Robbin, Brigt, Kenneth
Innbytter: Stai, Mehdi (inn for Robbin), Milyon, Deniz (inn for Brigt), Jakub (inn for Dung, Alpay (inn for Alex).

Vår neste kamp er allerede i morgen tirsdag kl. 20:15, hjemme mot Oldenborg. VELKOMMEN!